Artikelen zoeken

Ontwikkeling eMental Health Escape Room voor GGz professionals

8 april 2020 | Joyce Bierbooms

Ook voor het project Serious Games for Professional Skills heeft de corona crisis gevolgen. Zo loopt de ontwikkeling van een Escape room voor GGz professionals wat anders dan aanvankelijk gepland. Maar er is tegelijkertijd ook veel te vertellen over wat er wel is doorgegaan de afgelopen tijd. Dus dat doen we graag...

Escape from Corona-update project Serious Games for professional Skills

Het is een bizarre tijd. Iedereen is in de ban van het corona virus en veel bijeenkomsten worden gecanceld, uitgesteld of online gehouden. We zoeken allemaal een weg om de boel draaiende te houden, met elkaar te blijven communiceren en in contact te zijn. Het ironische is dat het online behandelen in de GGz nu noodgedwongen een enorme boost krijgt. Interessant om straks te zien en horen hoe men dit heeft ervaren, zowel professionals als cliënten.

Er zal naar verwachting een onwaarschijnlijke toename te zien zijn in het aantal beeldbelcontacten. In de afgelopen week hebben de behandelaren van GGzE bij elkaar 1070 uur aan beeldbelcontacten gehad. In de eerste zes weken van 2020 was dit gemiddeld 58 uur!

Ontwikkeling van een eMental Health Escape Room voor GGz professionals

Na een meeting met de consortiumpartners in oktober besloten we in zee te gaan met Game Solutions Lab om ons te ondersteunen bij het ontwikkelen van een Escape Room waarin GGz professionals eMental Health kunnen exploreren en uitproberen. Op basis van de kennis die we in de eerste fase van het project in kaart hebben gebracht, lijkt een Escape Room een (leer)vorm die het waard is verder te onderzoeken. Dat hebben we de afgelopen tijd gedaan en we willen je graag informeren waartoe dit heeft geleid en wat de volgende stappen zijn - ook in het licht van de coronacrisis van dit moment. Lees meer .......

escape room.jpg

Het inzetten van fysiologische signalen als communicatie cues tijdens (m.n. online) sociale interacties.

Naast de ontwikkeling van de Escape room, wordt binnen het project onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om therapeutische interacties met eMental Health te ondersteunen. Dit krijgt vorm in een promotieonderzoek. Afgelopen periode hebben de werkzaamheden hierin zich met name gericht op het exploreren van social biofeedback - het inzetten van fysiologische signalen als communicatie cues tijdens (m.n. online) sociale interacties. Hiervoor zijn er in verschillende richtingen exploraties uitgevoerd.

Labexperiment "Interpersonal biofeedback in online interactions": Lees meer .....................

interpersonal biofeedback.jpg

 

Wil je meer weten over het project Game based leeromgeving voor professionals ter verhoging van vaardigheden en kennis rondom Ehealth dan klik door naar de project pagina .

joyce.jpeg

Wil je meer weten over dit project neem dan contact op met Joyce Biermans. Op de hoogte blijven van GGzEi? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.